GASTENBOEK

Wilt u een berichtje achterlaten of hebt u vragen, aanvullende gegevens, op en of aanmerkingen.
Wij zouden het graag van u vernemen; teken het gastenboek!
 
• Nieuwe reactie
 

 
Adri Verras schipper van de sleepboot TEUNIS nog bedankt voor het sleepwerk op zondag 9 mei van Hagestein naar Mourik ivm koelproblemen.Er was een verkeerde impeller geleverd waardoor motortemp. te hoog was, na oude imp. weer gemonteerd te hebben geen problemen meer.Ik ben 4x in Zwartsluis naar U op zoek geweest, maar helaas niet gevonden. De boot wel en had deze graag ook van binnen willen zien.Jammer.Met. vr. gr. Piet Koldenhof (motorboot Lotus)

Piet Koldenhof <pietkoldenhof@hetnet.nl>
Bergambacht, NL - Sunday, June 06, 2010 at 07:57:02 (CEST)


zie ook www.scheepswerfvoorwaarts.nl

Bert Hijlkema  <ehijlkema@home.nl>
sappemeer , NL - Friday, April 30, 2010 at 21:10:23 (CEST)


Ben nog op zoek naar enkele oude sleep.duwbootjes die bij mijn grootvader op scheepswerf voorwaarts in hoogezand zijn gebouwd namen en gegevens heb ik wel maar helaas geen foto\'s wie kan mij helpen

bert Hijlkema  <ehijlkema@home.nl >
Sappemeer, NL - Friday, April 30, 2010 at 21:09:12 (CEST)


hoi industrie collega\'s nou ik kon \'t niet laten maar ik heb \'m! De INDUSTRIE vaantje op m\'n schouder! wil je een foto zien? mail maar eventjes dan stuur ik \'m op. groetjes gerben

gerben van nieuwburg <gb.vannieuwburg@kpnplanet.nl>
Enkhuizen, NL - Friday, January 08, 2010 at 10:17:58 (CET)


Goedendag wij zijn op zoek naar een recent smeerschema voor de industrie 3VD6A Wie kan ons er aan helpen? Bij voorbaat dank Eddy Laan Rebocador12

Eddy Laan <eddy-tijdelijk@hotmail.com>
Lelystad, NL - Wednesday, January 06, 2010 at 13:25:22 (CET)


Bij een gloeikopmotor wordt de brandstof niet tijdens de compressieslag maar net als bij een dieselmotor aan het einde van de compressieslg ingespoten. Omdat de brandstof tegen een voor het starten heetgestookt deel van de cilinderkop wordt gespoten ontsteekt de brandstof en de motor loopt. Als de motor loopt en belast wordt zorgt de verbarnding ervoor dat het ongekoelde gedeelte van de verbrandingsruimte roodgloeiend blijft en kan de brander uitgeschakeld worden. Met vriendelijke groet, Gerard

Gerard van Gelswijck <gthvangelswijck@versatel.nl>
Huizen, NL - Sunday, December 27, 2009 at 12:29:04 (CET)


Beste Abelforte zou u bij de heer breedveld het veen en ander willen veranderen namelijk de motor uit zijn almere 5 staat nog steeds in dat schip alleen het schip heet nu Tarius en staar de industrie motor nummer 4463 er nog steeds in schip is nu eigendom van V.O.F. Sagitta www.sagittavof.nl

TC van der Plas <teundeb2@msn.com>
Katwijk, NL - Tuesday, November 24, 2009 at 00:22:23 (CET)


Leuk te horen dat de ex-marinesleper Y 8022 nog steeds bestaat.Jammer dat de Brons eruit is.Ik heb op de Y 8022 gevaren als machinist in1971/72.we deden vaak reisjes vanuit Den Helder binnendoor naar Vlissingen om daar in de binnenhaven de ondiepwatermijnenvegers te verhalen.Van maandag tot donderdag waren we onderweg met de nodige tussenstops.Leuke tijd en leuke sleepboot.wees er zuinig op en veel plezier er mee.

D van Eijkeren <dvaneijkeren@hotmail.com>
Oost-Souburg, NL - Wednesday, November 11, 2009 at 19:44:54 (CET)


beste Wim, Heel fijn dat je afgelopen zaterdag (12 sept 09) met je prachtige Abelforte hier in ons mooie dorp over de Oude Rijn de tochtjes heb gevaren ik ben een bewoner aan de o. Rijn. en het horen aankomen en afvaren van de Abelforte Met dat geweldige INDUSTRIE geluid heeft mij deze dag diverse keren het kippenvel bezorgd. Heerlijk het was weer even zoals vroeger tijden, en ik als kind bijna alle schepen van veraf kon herkennen aan hun langzaamlopers.. Heb diep respect voor je, om zo,n mooi schip in de vaart te houden p.s. kom je volgend jaar weer.....

C. de Jong <ceesd@live.nl.>
alphen aan den rijn, NL - Saturday, September 12, 2009 at 16:43:12 (CEST)


ik heb erg genoten afgelopen zaterdag dat ik samen met Kees met Uw boot mee mocht, bedankt, Max

max <saskiadeleeuw6@hotmail.com>
made, NL - Thursday, July 09, 2009 at 20:30:09 (CEST)


De Federatie van jaap van der sluijs is vrkocht aan piet den hollander en nu Marjan met als thuis haven boelaarsveen. Schip vaart in contract bij baier duitsland en vaart zout naar Leverkusen van hengelo. De industrie doetnog trouw zijn werk. Groeten jaap vn der sluijs.J

Jaap van der Sluijs <federatie @ shipmail . nl >
Raamsdonksveer, NL - Friday, June 26, 2009 at 12:46:27 (CEST)


My 1 IB4A will be running on both days at the Ardingly Vintage and Classic Vehicle Show on 11th and 12th of July. It will also be running on both days of the Kingsfold Vintage Rally on the 26th and 27th of September 2009. All are welcome! Best regards, Colin Williams.

Colin Williams <Colin@TecVet.freeserve.co.uk>
Horsham, UK - Monday, June 08, 2009 at 18:55:43 (CEST)


beste mensen, kan iemand mij vertellen wie de sleepboot Victor heeft? (niet de victor van dhr busker), voorheen de Esperance, er staat een 4 cilinder MAK MV36 in van 1955 wie wat weet, stuur een reactie op onderstaande emailadres

douwe <douwe-bass@live.nl>
echtenerbrug, NL - Saturday, June 06, 2009 at 14:33:42 (CEST)


Aan Joost Bruin Nieuwkoop eigenaar van Motorsleepboot \"Sien\" ex houttransport III. Beste Joost wij hebben de houttransport II verleden jaar juli gekocht en wij denken dat jou schip een zustership is van onze houttransport II. De fa waar Houttransport voor heeft gevaren bestaat nog op de Archangelkade in Amsterdam. Wij willen daar nog heen voor verdere info. We hebben nog wat wat foto\'s uit de oorlog, wil je meer weten mag je me bellen. Erik J. Eerenberg 0651239812

Erik J Eerenberg <erik2009@kpnmail.nl>
Krommenie, NL - Saturday, May 16, 2009 at 07:51:03 (CEST)


heb nog een foto van de Smit Lloyd 8 in mijn fotoalbum. De foto is vanuit zomer 1967 toen ik in het Ekofisk werkte met de bodemonderzoek. Ik was dan op de mv Tugro gemonsterd. Groeten vanuit Gefle www.pieter-buddenbaum.nl

Pieter Buddenbaum <pb@pieter-buddenbaum.nl>
Gefle, Zweden - Friday, May 15, 2009 at 21:27:56 (CEST)


beste mensen, wie kan mij helpen aan onderdelen voor een blauwe deutz omz 122. tel. 0657313110 vrgr Tony

Tony de groot <tony.degroot@home.nl>
scharnegoutum, NL - Thursday, April 30, 2009 at 15:14:43 (CEST)


Beste mensen, Ik zoek nog te koop een werfplaatje van scheepswerf Akerboom uit Oegstgeest. Dus de jaren 1930. Vast veel dank voor uw komende reactie. Henk. 06-24649619

Henk Besuijen <henkb5@hotmail.com>
Rijswijk ZH., NL - Monday, April 27, 2009 at 12:32:01 (CEST)


Voorjaar 1966 heeft er een stoompont gevaren tussen Dordrecht en Papendrecht \"VEERDIENST VI\" Er heeft ook een foto in de krant De Dordtenaar gestaan van deze veerpont op de Merwede.Heel lang ben ik al aan het zoeken naar het negatief of de originele foto. Maar helaas niet gelukt.Heeft u misschien een iedee ?

Fons Bothof <fonsbothof@hotmail.com>
PAPENDRECHT, NL - Monday, April 20, 2009 at 12:25:27 (CEST)


wie kan ons in kontackt brengen met de heer renè van Olphen. zijn zus en broer zoeken hem

joke gorter <gorterolphen@home.nl>
groningen, NL - Friday, March 13, 2009 at 19:28:33 (CET)


D1l5l4 flgoey72FdAa1nc830fNdKu

amily <amily>
DExRyCRTVKFmTREV, NL - Friday, March 13, 2009 at 16:10:42 (CET)


www.ghshipping.no The vessel MV \"Coast Defender\" has a Industrie 8D7HDN 1240 hp main engine. 1974: \"Mary Agnes\", buildt at 1974 in Van der Molen, Zaandam (Yard no: 527), Holland as trawler. 1982: \"Marijtje\" 1998: \"Guard Baltic\" rebuildt as guard vessel 2008: \"Coast Defender\"

GH Shipping AS <post@ghshipping.no>
Molde, NO - Wednesday, February 25, 2009 at 23:16:42 (CET)


heeft iemand geluid van een INDUSTRIE motor graag met type erbij

corné oppelaar <cornelis96@gmail.com>
alphen aan den rijn, NL - Wednesday, January 28, 2009 at 10:12:04 (CET)


Kan iemand mij vertellen waar het oude scheepsmotorenmuseum te vinden is in Papendrecht. En wanneer het open is .

Freek Beukers <freek.beukers@casema.nl>
Nieuwegein, NL - Wednesday, January 21, 2009 at 21:16:34 (CET)


Bij de type aanduidingen schrijft de heer Dirk Boot dat de aanduiding N hem niet bekend is. Die N komt van nodulair gietijzer. Vooral bij motoren met lage toerentallen en een relatief hoog vermogen werd dit gietijzer gebruikt.

P.C. van der Linden <pc.vanderlinden@solcon.nl>
Dronten, NL - Friday, January 16, 2009 at 01:08:09 (CET)


Wie heeft er nog foto\'s van de vroegere gemeente dokken van Rotterdam? Ik werk bij maaskant in Stellendam op een dok wat daarvandaan is gekomen en ben op zoek naar oude foto\'s

Jan-Thomas Hoek <jan-thomas@live.nl>
Ouddorp, NL - Saturday, November 22, 2008 at 19:50:59 (CET)


waarom maken julie geen IB starten net zoals de VD starten dat je alle handelingen op volgorde moet zetten en dan op start drukt en je hem kunt starten

Karel INDUSTRIE motor fanaat <karel.hardenbol@12move.nl>
Alphen a/d rijn , NL - Saturday, June 14, 2008 at 16:17:22 (CEST)


smit lloyd had vele schepen met de bekende industrie motor 6 cil en 8cil bij 6cilinder motoren kon men onder het draaien verstuiver verwisselen wat eigenlijk niet de bedoeling de motoren een klap lucht en draaien met die handel onderhoud vriendelijke motoren bom vrij

boeft <boeft@tiscali.nl>
haarlem, NL - Monday, June 02, 2008 at 20:49:02 (CEST)


Betreft de Koushaven. Tussen de werf van Wilton en de Koushaven lagen nog het terrein van R.S. Stokvis Ltd en het zwembad de Kous.

Koos Stadhouders <koos@stadhouders.biz>
Rotterdam, NL - Sunday, November 11, 2007 at 10:26:04 (CET)


Ik heb met veel plezier de site zitten bekijken met name het gedeelte over de industrie mijn grootvader werkte bij de industrie in alphen aan den rijn en draaide daar krukassen ik kwam bij toeval op jullie site terecht omdat ik naar industrie aan het zoeken was op internet en heb met veel herinneringen zitten lezen mijn grootvader nam mij als kleine jongen mee om de fabriek te laten zien en ik zal nooit die indrukken vergeten die ik daar heb meegemaakt bedankt voor mij bracht het een hoop herineringen terug uit mijn jeugd en over mijn grootvader

j wout <jhonwout@live.nl>
groningen, NL - Wednesday, November 07, 2007 at 13:09:31 (CET)


18-08-2006, De motorsleepboot \"Delta\" is gebouwd op de werf \"Concordia\" of te wel Fa.S.Seijmonsbergen te Amsterdam-Oost. Een klein stukje historie van deze werf kunt U lezen op: www.geheugenvanoost.nl (zoek bij: \"scheepswerf\"of bij \"Seijmonsbergen\"m.vr.gr H. Seijmonsbergen. seijmonsbergen@kpnplanet.nl

H.Seijmonsbergen <seijmonsbergen@kpnplanet.nl>
Emmen, NL - Friday, August 18, 2006 at 15:31:24 (CEST)


Mijn vader, W. Smeding, kocht in 1948 van dhr. Nieboer te Groningen de -ijzeren- klipper Wuta en gaf hem de naam Secunda. De motor was een 70 pk gloeikop Industrie. Bouwjaar van het schip was 1894.De motor was in 1937 tweedehands ingebouwd en had daarvoor al 9 jaar in een Noordzeevissersschip gestaan.Bouwjaar 1928 dus. Mijn vader verkocht de Secunda in 1959 aan de familie Ley uit Elisabethfehn.Dhr. Ley was later werkzaam op het Hafenamt in Brake, waar ik hem in 1986 heb gesproken. Het schip was inmiddels gesloopt, maar de koppen van de motor stonden in het scheepvaartmuseum in Elsfleth.

John Smeding <smeding.vitesse @vaart.net>
Nijmegen, NL - Thursday, August 10, 2006 at 16:09:00 (CEST)


Op toeval terecht gekomen op een heel interessant site, heel veel informatie, prachtig hermotorisering log met veel mooie foto\'s, zeer mooie video clips en de start de industrie is te gek!! Alles heel proffesioneel samen gesteld, mijn complimenten. groetjes, Johan

Johan Temmink <j.temmink@btinternet.com>
Warrenpoint, Noord Ierland - Thursday, May 11, 2006 at 22:52:40 (CEST)


Ik vaar ook met een Industrie, 2D4-nr: 4004. Leuk hé? Joop.

Joop <ad-usum@hotmail.com>
Zaandam, NL - Monday, May 01, 2006 at 18:02:39 (CEST)


Hallo Henk Zuiddam Ik zoek kontakt,mijn naam is Henk van Zuidam en wij komen uit zelfde ..boom.. Zoek info over het schip en er zijn diverse Zuidam schippers Wil een PPS maken.heb er al een en ook de stamboom familie

Henk vam Zuidam <anrico@wanadoo.nl>
Hillegom, NL - Tuesday, April 25, 2006 at 15:32:23 (CEST)


Bij toeval op de Industrie site terecht gekomen en ik moet zeggen dat het een zeer mooie site is met veel informatie. Onder het hoofdstuk Dieselmotoren staan 14 motoren die aan de offshore rederij Smit-Lloyd geleverd zijn. Dit zijn er echter veel meer geweest. In 1965 kwamen bij Smit-Lloyd de eerste schepen in de vaart (A-klasse) aangedreven door 2 industriemotoren vam het type 6D8-OHD (3000 pk). In totaal zijn er 42 motoren geleverd voor 21 van deze schepen. In 1969 zijn 6 Industriemotoren geleverd voor de drie 100 klasse schepen. Het type was 8D8-HDN en stond te boek voor 4800 pk. In 1972 werd begonnen met de 40-klasse schepen. Hier werden in totaal 24 Industriemotoren type 8D7-HDN (4000 pk) voor geleverd. Doordat Industrie stopte met de productie van haar motoren werden de verdere schepen voorzien van hoofdzakelijk Stork en Bolnes motoren. Het verhaal ging bij Smit-Lloyd dat de rederij de gietmallen van Industrie had opgekocht om in de toekomst verzekerd te zijn van alle onderdelen. Of dit waar is weet ik niet. Een groot gedeelte van deze schepen zijn nog steeds in de vaart waaronder de Smit-Lloyd 1 die nu onder Maltese vlag als Ramla Bay nog werkzaam is. Indien u belangstelling voor foto\'s van deze schepen hebt kan ik het e.e.a. opsturen. Veel foto\'s zijn ook te vinden op de web site www.smit-lloyd.com De rederij Smit-Lloyd BV bestaat inmiddels ook niet meer zodat ook dit Nederlandse bedrijf \"Vergane Glorie\" is geworden. Met vriendelijke groeten, Jaap Kooij

Jaap Kooij <smit-lloyd@zeelandnet.nl>
Vlissingen, NL - Thursday, April 20, 2006 at 15:04:10 (CEST)


Weet iemand al waneer er weer een INDUSTRIE dag is in Alphen a/d Rijn

Teunis van der Vlist <teunisvlist@vaart.net>
Ouderkerk aan den ijssel, NL - Sunday, April 16, 2006 at 17:47:10 (CEST)


Kent u toevallig een sleepboot OUDE WAAL 2 van de fa. C.Schipper, Amsterdam? De historie van de andere OUDE WAAL-boten is bekend. B.v.d.

Jaap Bijl <bijl65@planet.nl>
Amsterdam, NL - Thursday, April 13, 2006 at 10:12:03 (CEST)


Het zal u misschien wel bekend zijn: De toemalige veerdiensten van de gemeente Rotterdam, onder de naam Dokken en Veren hadden 15 veerponten in de vaart voor voetgangers en fietsers. Zij droegen de naam Heen en Weer I t/m XV. De I t/m XIV hadden een twee cilinder en de XV een drie cilinder. Later is uit een van de veerboten een twee cilinder overgebouwd in de voormalige Havendienst V van het toemalige Gemeentelijk Havenbedrijf Rotterdam.

Jasper de Waard <jasperloes@planet.nl>
Rotterdam 3079NS, NL - Friday, March 31, 2006 at 15:12:21 (CEST)


Beste Wim, Gefeliciteerd met het bereikte resultaat ! Een prachtige motor waar we tot in detail de opbouw van hebben kunnen volgen op je schitterende site . We zijn denk ik allen maar wat blij dat we zo van jouw Industrie-passie kunnen meegenieten!! Gewoon fantastisch !! Ik kijk er al naar uit om de Abelforte weer hetwater dun te zien (en horen!) varen.

Dirk Ramakers mslb Odilia <dirk@lakkerijpigment.com>
Alken, Be - Thursday, March 23, 2006 at 16:00:30 (CET)


Mijn vader W.H. de Ridder, heeft in 1941 een sleepboot bij Boot laten bouwen en daar is ook een Industriemotor ingegaan 4 V.D.6.a 240 EPK. De naam was oorspronkelijk Albatros en in de vaart Pinquin. De sleepboot is door de duitse weermacht in beslag genomen, heeft in Den Helder gevaren en is na de oorlog naar Duitsland gebracht, heeft daar voor de Allied Forces gevaren en later weer naar Nederland gekomen en gekocht door een zwitserse firma (dit laatste weet ik niet zeker??) Wie heeft nog gegevens. Ik zou graag willen weten hoe het allemaal met deze boot vergaan is. Wie kan mij info verschaffen?

Ton de Ridder <ajwderidder@kpnplanet.nl>
Alblasserdam, NL - Friday, March 17, 2006 at 14:27:23 (CET)


Wim. geweldig dat de motor weer draait, proficiat het ziet er ook weer gelikt uit maar ik had ook niets anders verwacht. Ik heb het stuk in de binnenvaartkrant gelezen geweldig !! En nu alleen nog inbouwen en dan kan je van de zomer weer varen. groetjes Mario Hendriks

Mario Hendriks <hendriks.m@hetnet.nl>
Waalwijk, NL - Thursday, March 16, 2006 at 16:15:17 (CET)


Heel leuk foto op voorpagina \"De Binnevart Krant\"

Jaap van Es <jdvanes@planet.nl>
Sliedrecht, NL - Thursday, March 16, 2006 at 10:57:10 (CET)


Wim, bedankt voor de geweldige zaterdagmiddag, vooral de achtergrondmuziek van het driemans orkest was super!! En natuurlijk Jeanne bedankt voor de goede zorgen. Al vast heel veel fijne vaaruren toegewenst met de Abelforte en haar prachtige INDUSTRIE-hart!!

Jolanda en Arie <hoofttra@xs4all.nl>
Hoevelaken, NL - Tuesday, March 07, 2006 at 12:09:02 (CET)


Wim en alle anderen; Het was in een woord geweldig afgelopen zaterdag ,nogmaals bedankt

Kees Keijzer <haringkees@planet.nl>
Papendrecht, NL - Sunday, March 05, 2006 at 13:08:14 (CET)


Wim, met bewondering kijk ik naar de MS ABELFORTE, die momenteel trots staat te pronken aan de \'industrieweg\' tegen de achterzijde van jou timmerfabriek. Als ik zie waartoe jij in staat bent, hadden wij jou als restauratiearchitecten veel meer moeten betrekken bij ons speciale werk. We kijken uit naar het boottochtje op de Maas!

mathieu fraaije <mfraaije@iae.nl>
waalre, nl - Sunday, March 05, 2006 at 09:56:10 (CET)


Willem bedankt voor je uitnodiging . Als ik de motor en de boot zie ,met alles er om heen dan is er maar een woord subliem en hij liep echt als een lier

GG Westerbeek <ggw@planet.nl>
capelle aan den ijssel, NL - Saturday, March 04, 2006 at 22:21:25 (CET)


Hallo sleepboot liefhebbers. Allereerst een hele mooie site. Ik heb aan vraag: wie kan een betonnen casco (voor woonark) voor mij verslepen van Hardeberg naar Amsterdam? Heeft iemand intresse? Het casco is tijdens versleep all-riks verzekerd. U kun bellen 06-24683689. Met vriendelijke groet Tom

Tom Baardemans <tombaardemans@hotmail.com>
Amsterdam, NL - Wednesday, February 01, 2006 at 09:27:46 (CET)


Weet iemand al waneer er weer een industrie dag is in Alphen aan den Rijn. Mijn broer vaart op de speranza en wij zouden dat graag willen weten Mail mij naar teunisvlist@hotmail.com

Teunis van der Vlist <teunisvlist@hotmail.com>
Ouderkerk aan den ijssel, NL - Saturday, January 28, 2006 at 14:29:02 (CET)


Hallo, ik wilde even melden dat mijn schip, de Petronella, die ook hier op deze site staat, van eigenaar is veranderd. De nieuwe eigenaar heet Terry Jenkins en hij woont op het schip in Londen. Ik ga er a.s. vrijdag heen om te kijken hoe het met de Petronella gaat. Wellicht informeer ik jullie nog. Tot ziens!

Mayola Demmenie <yolachi@msn.com>
Easterein, Friesland, NL - Wednesday, January 04, 2006 at 20:30:53 (CET)


Hoi Wim, Mijn vader bezit een bunkerboot (Luxemotor uit 1909 van de Conradwerf te Haarlem)van BP die in de haven van Amsterdam heeft gevaren. Hij is omgebouwd tot passagiersschip er zit een Industrie 2VD5 in met serienr 3485. Hij heeft 10 jaar stil gelegenen ik ga hem restaureren. Eerst als woonboot en dan hem terug vaarklaar maken. Hij heet de Ijzer. Hij zal in Mechelen (België) komen te liggen

Jeroen <Jeroen.Verwaetermeulen@pandora.be>
Mechelen, België - Monday, December 26, 2005 at 22:41:55 (CET)


Beste lezers. Wie kan mij vertellen van welk bouwjaar mijn IB-5 is? Ben druk bezig deze motor te restaureren en op een stevig onderstel te bouwen. Heb misschien nog wel meer info nodig, en dan is een echte IB gek nooit weg.... Meindert82@hotmail.com tel. 06-20907303

Meindert Koning <meindert82@hotmail.com>
Nuis, NL - Thursday, December 22, 2005 at 17:10:59 (CET)


Hele mooie site, wist u dat de destijds bestaande vloot van de rederij INVOTRA te Rotterdam, 20 coasters in de vaart had die allen met een Industrie hoofdmotor waren uitgerust. Varierende van een zes tot 8 cilinder. De meeste schepen zijn gebouwd bij Boot, enkele werden gezien hun afmetingen gebouwd in Groningen. Alle schepen hadden een naam die eindigden op singel.

Jasper de Waard <jasperloes@planet.nl>
Rotterdam , NL - Tuesday, December 13, 2005 at 12:16:22 (CET)


Mooie site! Mijn complimenten voor de webm@ster. Zelf heb ik ook een site gemaakt, een die handig is voor waterrecreanten in de gehele provincie Groningen. Uw vind deze site op: http://www.waterwegwijzer.com

S.Duursma <waterwegwijzer@hotmail.com>
Groningen, NL - Saturday, December 10, 2005 at 11:23:32 (CET)


ik heb bij van nievelt goudriaan gevaren van 1956 tot eind 1965

a.groenheijde <groenheijde33@zonnet.nl>
assen, NL - Friday, December 02, 2005 at 11:17:24 (CET)


super mooie site mensen tof gedaan na al die jaren mooie motoren en t werkt nog als een stel nieuwe lagers! ik vaar zelf ook op een schip met een INDUSTRIE. een luxe motor \"QUO VADIS\" helemaal tegek! compliment!!! groetjes gerben

gerben benjamin van nieuwburg <gbvnieuwburg@hotmail.com>
enkhuizen-leiden, NL - Friday, November 18, 2005 at 20:41:36 (CET)


Hallo een zeer mmoie site Leuk om deze site te veel te lezen. From Likasi-Jadotville groetjes

Alain Francq <on site>
Genk, Be - Saturday, November 05, 2005 at 14:01:12 (CET)


leuke site heb zelf ook gewerkt met industrie op de visserij in scheveningen 300 pk industrie motor

w.vrolijk <wouter-gerda@wanadoo.nl>
boskoop, NL - Thursday, October 27, 2005 at 09:44:37 (CEST)


Zeer verzorgde en nette site, complimenten. Ikzelf ben de moderator van website www.familieboot.com en die behandelt de genealogie van de familienaam \'Boot\' in geheel Nederland. Ik wil u dan ook bij deze vriendelijk verzoeken om toestemming om de info m.b.t. de familie Boot van de motorenfabriek te gebruiken op onze site; uiteraard met bronvermelding. De nieuwe site zal per 16 oktober a.s. online gaan en als u een blik wilt werpen op het nieuwe ontwerp, dan graag een mailtje. Veel succes verder met deze site en ik hoop op een mooie samenwerking.

R. Boot <info@familieboot.com>
Oudenbosch, NL - Tuesday, October 04, 2005 at 13:54:27 (CEST)


mooie site dat voorop. wie kan mij vertellen waar de victor tegenwoordig ligt??? hij is namelijk van mijn vader geweest en zou graag nog eens willen kijken. mvg lennart

lennart <lenensyl@planet.nl>
rotterdam, NL - Saturday, September 24, 2005 at 20:17:18 (CEST)


Wim, de ABELFORTE is een waar droomslepertje. Mijn bewondering als sleepbootfanaat kent weer een nieuwe top.

Piet Van Damme <piet.van.damme@skynet.be>
Asse, Belgium - Thursday, September 08, 2005 at 20:29:08 (CEST)


Passie? Echt wel. Het ziet er allemaal schitterend uit!!

Roland Timmermans <roland.timmermans@benevers.nl>
schijndel, NL - Wednesday, September 07, 2005 at 10:21:33 (CEST)


Hallo, Leuk om deze site te lezen. Helemaal omdat ik op de MPS Rotterdam heb gevaren. Ik hoop nog een keer een reis mee te gaan

Marieke <mariekeevers@home.nl>
Wierden, NL - Tuesday, September 06, 2005 at 22:21:03 (CEST)


Prachtige perfect werkende site, ik kijk mijn ogen uit en ben nog lang niet uitgekeken kom dan ook snel weer eens langs! Als schipper van een container met punt, ook wel genoemd knikspant, voorzien van twee snellopende Volvo\'s ben ik stinkend jaloers als zo-een slome stamper langs komt. Maar de montage van een INDUSTRIE overleeft mijn schip niet.

Ruud Groet <rgroet@hetnet.nl>
Den Haag, NL - Tuesday, August 23, 2005 at 14:42:22 (CEST)


Molti saluti da Julia. Fino all\'anno prossimo

Julia <crew@nautic-markt.com>
CH, CH - Monday, August 22, 2005 at 21:15:15 (CEST)


Recent bij de historische vereniging in Alphen aan den Rijn in een doos op de zolder een oude typeplaat gevonden van Industrie motorNo 4478, type 8D70HDN, febr 1965, Octrooinr 59980, 1000 PK, 320 CPM. Tevens typeplaat van schipnr 959 van NV Scheepsbouwwerven voorheen D.Boot (foto\'s beschikbaar)

J.D. Boot <jdboot@hetnet.nl>
Rosmalen, NL - Monday, July 25, 2005 at 14:03:27 (CEST)


geachte beheerder, leuke site , ben zelf eigenaar van luxe motor de hoop , met als voortstuwing een 2vd05 ,eerste motor was een timmer diesel van ongeveer 30 pk gegevens daarvan niet bekend, ons schip heeft als naam alida vesta en linquenda gehad, met als schipper kikkert en feenstra onderandere. DE industrie draait nog steeds naar behoren, met dat prachtgeluid de ALI b2 met dezelfde kar vaart vaak langs museumhaven amsterdam ,lekker galmend onder de brug door . ONS schip is gebouwd bij barkmeijer in AALSUM bij dokkum in 1922 , verhalen zijn zeer welkom mvgr leo post

l.post <pos00349@planet.nl>
amsterdam, NL - Saturday, July 16, 2005 at 21:57:48 (CEST)


machinekamer van de video is volgens mij van m/s Zagri 1 klopt dit ? vr. gr. f.kooyman.

F.Kooyman. <kooymandieselservice@wanadoo.nl>
Kr. a/d IJssel, NL - Saturday, July 02, 2005 at 23:53:03 (CEST)


Ik ben in het bezit van de de NiGOCO II dit is een binnenvaart schip wat kapteins en stuurlieden naar boord van de zeeschepen brachtIk ben opzoek naar gegevens van het schip ik heb het schip al 33 jaar inmijn bezit. inmiddels iw het omgebouwd tot pleziervaartuig. De motor een brons met motornummer 501 2 cilinder 25pk staat op dit moment bij een verzamelaar in kootwijkerbroek Dhr.Lagerweij. het schip schijnt gebouwd te zijn bij van Vliet in Slikkerveer. ik wil u bij deze vragebn of u mij misschien van tekening of oude foto\'s kan helpen. vr. gr. Huib Zandwijk

Huib Zandwijk <huib.zandwijk@planet.nl>
Schiedam, NL - Sunday, June 26, 2005 at 23:06:37 (CEST)


Beste Wim, Rondkijkend op de site van Goudriaan&co raakte ik in het vergane-glorie gedeelte van die site verzeild. Er staan daar flink wat schepen vermeld met soms summiere beschrijving, met een Industrie hoofdmotor. Kijk maar eens op http://www.arendnet.com/schepenA.htm of op: http://www.arendnet.com/startkustvaart.htm Ik zag bijvoorbeeld de Alpha (1936), de Amulet (1910), de Boreli (bouwnr 1129 Boot, Industrie 150PK) en de Baltic (bouwnr 1136 Boot, Industrie 195PK). Ik vond de foto\'s erg mooi, je zou een misschien een link kunnen opnemen,

Karel <thade@vandoesburgh.demon.nl>
Den Haag, NL - Sunday, June 26, 2005 at 12:16:19 (CEST)


Deze prachtige site geeft zeer veel informatie. Zelf heb ik de site onderbeheer van de Reunie Van Nievelt Goudriaan & CO. Op deze site staat één van de eerste schepen van deze rederij: NIGOCO II. Is het ook mogelijk dat ik voor onze site, uiteraard met bronvermelding, een foto van dit schip kan krijgen?

Peter Wilmink <nigoco@wanadoo.nl>
Haren GN, NL - Friday, June 24, 2005 at 10:35:21 (CEST)


Vandaag las ik de Binnevaartkrant en zie je dan : de \'Victor \'van Cees Busker had op de sleepbootdagen in Vianen de trekproef gewonnen. INDUSTRIE blijft gewoon debeste, matriaal wat 70 jaar geleden is ontwikkeld blaast nu altijd nog zijn partij goed mee.Ik moest aan boord zijn anders had ik ook een kijkje genomen op dat spektakel, leuk op zo\'n sleepboot met allemaal mensen met een industrie verleden. dat moest ik even kwijt .Kees Keijzer.

Kees Keijzer <haringkees@planet.nl>
Papendrecht, NL - Wednesday, June 08, 2005 at 17:50:51 (CEST)


Hallo luitjes, ten eerste gefeliciteerd met het behalen van de eerste plaats voor de site. Vorige week was ik aan boord, dus heb ik niet mee kunnen stemmen, want met het openen van mijn post vanmorgen zag ik het verzoek pas om mee te stemmen, maar kwaliteit bewijst zich dat blijkt maar en het stimuleerd om door te gaan. nog maals Proficiat !!!. Groeten Kees Keijzer.

Kees Keijzer <haringkees@planet.nl>
Papendrecht, NL - Monday, June 06, 2005 at 11:24:31 (CEST)


Gefeliciteerd met de eerste plaats.

Lau Bos <laumaja@msn.com>
Middelburg, NL - Sunday, June 05, 2005 at 21:47:32 (CEST)


Om je de WAARHEID te vertellen... nodigen wij je uit in de tent. Programma Urk: 6 t/m 10 juni Burgemeester Schipperkade (op het haventerrein) Ma 6 juni, 20.00 u Ab Klein Haneveld Din 7 juni, 10.00 u Chris Raymakers - vrouwen ochtend Din 7 juni, 20.00 u Jeroen van Eendenburg Wo 8 juni, 14.30 u Kindermiddag Wo 8 juni, 20.00 u Ab Klein Haneveld Do 9 juni, 10.00 u Creatieve morgen voor dames Do 9 juni, 20.00 u Ad Leeuwenhage Vr 10 juni, 10.00 u R. Avakhti - getuigenis Vr 10 juni, 20.00 u Ab Klein Haneveld

Goliath <allroundchauffeur@wanadoo.nl>
Urk, NL - Sunday, June 05, 2005 at 03:13:48 (CEST)


Mijn gelukwensen met het behalen van de eerste plaats

Jan van der Doe <john380@sympatico.ca>
Fergus, ON., Canada - Saturday, June 04, 2005 at 17:56:36 (CEST)


In de motorsleepboot \"ZEEPAARD\" (1) van Tak\'s Berging waar ik in 1960 op gevaren heb stond een 4 cyl. Industrie nr. 3320 type 4VD6A uit 1946 van 200 pk.

Jan van der Doe <john380@sympatico.ca>
Fergus, ON., Canada - Saturday, June 04, 2005 at 17:55:09 (CEST)


Hoi Wim, Ik kreeg net het mailtje dat je site van het jaar bent geworden,proficiat,en veel succes verder met de site. m.vr.gr Rene

M.Keuvelaar <motorjachten@gmail.com>
Wijchen, NL - Saturday, June 04, 2005 at 17:15:21 (CEST)


ik ben sinds kort aan de computer en vond tijdens het surfen deze site met daarin een voor mij bekend schip nl gesiena uit groningen dit schip ken nog als ingeborg en heb dit schip samen met mijn vader bevaren in belgie. graag zou ik in contakt met de huidige eigenaar komen om indien mogelijk het schip nog eens te bekijken . ik geniet zeer van uw site en zal zeker vaak terug keren om te kijken voor nieuws . groetjes willem vink.

wcm.vink <wcm.vink@quicknet.nl>
warder nh, NL - Tuesday, May 24, 2005 at 12:35:05 (CEST)


Wij hebben onlangs een sleepboot gekocht met een Industriemotor en hebben ons verdiept in de historie. Wij zijn op zoek naar twee boeken nl: Een halve eeuw Industrie motoren 1910-1960 van J. Boot en Honderd jaar schepen en veertig jaar motoren gedenkboek D. en J Boot 1951. Het historisch Archief in Alphen heeft het tweede boek, maar wij zouden het erg graag zelf willen hebben. Heeft iemand een tip? Met dank Mirjam en Jan Verhoef

Mirjam Verhoef <mirjamverhoef@wanadoo.nl>
Bunnik, NL - Saturday, May 21, 2005 at 15:14:56 (CEST)


Sleepboot , Vitesse. ik zou deze boot eens graag bezichtige, kan dit ? j.houben

houben <houben130@home.nl>
born, NL - Friday, May 20, 2005 at 18:38:16 (CEST)



 
naar boven