GASTENBOEK

Wilt u een berichtje achterlaten of hebt u vragen, aanvullende gegevens, op en of aanmerkingen.
Wij zouden het graag van u vernemen; teken het gastenboek!
 
• Nieuwe reactie
 

 
Ik zoek INDUSTRIE motor 6 cil uit binnenvaartschip de IGHTUS bouwjaar van de motor is 1920 300pk type 6vd6a 320 toeren. Was ooit in het bezit van mijn vader toen hij nog met dat schip voer (LEENDERT.R).hij zoekt diegene die hem geplaatst heeft op een trailer en er mee rond rijd door nederland langs opendagen enz. Kan iemand aan het adres komen van die man. Stuur het aub naar mijn email adres, dan is mijn dank zeer groot of bel naar tel 010-4340890 vraag naar Henri Rijkers.

Henri Rijkers <h.rijkers@12move.nl>
vlaardingen, NL - Monday, November 29, 2004 at 21:59:52 (CET)


Ik vind dit een hele mooie site ik heb namelijk drie jaar op de Y8022 gevaren en ondekte op deze site dat de sleepboot nog bestond leuk vind ik natuurlijk de foro\'s

Gerrit van der Werf <gerrit.anneke@hetnet.nl>
jubbega, NL - Sunday, November 21, 2004 at 14:31:48 (CET)


Ik heb genoten van uw site en zal deze zeker vaker gaan bezoeken. Ik heb uw lijstje met Industriegenoten bekeken en mis hier een schip. In 1969 is bij scheepswerf Boot in Alphen het passagiersschip Rotterdam gebouwd voor de toenmalige rederij Zwaag? in Amsterdam. Voor zover ik weet is dit het laatste schip geweest dat door Boot gebouwd is. Er is mij vertelt dat de werf aan deze order faiiliet gegaan is. Als ik dat schip ook bekijk kan ik het niet verwonderlijk vinden: Het is het eerste ( en voor zover ik weet ook enige) binnenvaart passagiersschip dat onder de klasse van Germanische Lloyds gebouwd is. Ik ben nog dagelijks betrokken bij de bouw van passagierschepen voor de binnenvaart maar schepen van een dergelijke klasse ben ik nog steeds niet tegengekomen. Het leuke is dat er in dit schip ook 2 industrie motoren staan te draaien, ik dacht 6 cilinders. Als je meer informatie wil hebben moet je mij maar mailen dan zoek ik wel de contactpersoon voor dit schip op.

Guido Droste <droste99@zonnet.nl>
Tokamer, NL - Saturday, November 20, 2004 at 22:52:16 (CET)


Hallo daar, industrie genoten. Voor jullie industrie vloot registratie, in alphen aan den rijn vaart nog een zeer mooi vrachtschip rond met 2 cil industrie en werf gebouwd bij boot. Het schip heet Ali-b2 en de schipper is gerrit wassenburg.

c. de jong <ccdejong@ilse.nl>
alp a/d rijn, NL - Wednesday, November 17, 2004 at 16:32:43 (CET)


In het kader van mijn stage bij het Noordelijk scheepvaartmuseum te Groningen doe ik onderzoek naar de scheepsportrettist K. Koster. In het museum zijn zes portretten van hem aanwezig, allen in olieverf met een afbeelding van een kustvaarder. De portretten zijn rond dejaren vijftig van de twintigste eeuw geschilderd. Weet iemand iets meer over hem?

Janet <rozess22@hotmail.com>
Groningen, NL - Wednesday, November 17, 2004 at 15:07:09 (CET)


de vader van mijn opa heeft in de \"industrie fabriek\" gewerkt

mr x  <www.mr x home.nl>
rutten, NL - Sunday, November 14, 2004 at 19:18:19 (CET)


Hallo wim. Ik dacht dat je op deze website een stukje zou wijden aan de Hudson met haat Industrie gelardeerd met foto\'s die je zelf genomen hebt. Mis ik wat?

Hans van Ekelenburg <kajoe1964@hotmail.com>
Vlaardingen, NL - Sunday, November 07, 2004 at 14:41:49 (CET)


In de rubriek \"industrie-genoten\" staat een vermelding naar motorschip Noordster II. Daarin wordt een aantal zaken vermeld die niet helemaal kloppen. De opdrachtgevers van de bouw van het motorschip Anjo waren Joost Matthijs Mookhoek en Gerrit Mookhoek. De afmetingen waren 60,43 m. x 7,26 m. x 2,62 m. en de tonnage bedroeg ca. 735. Het schip is in 1974 verlengd in Hansweert met 8,55 m. en de tonnage werd hiermee vergroot tot 869. Het schip is in de eerste jaren voornamelijk ingezet voor het transport van zand, grind en suikerbieten. In augustus 1977 is de denneboom in Broekerhaven verhoogd en voorzien van een kap aluminium rolluiken. Vanaf 1974 is het schip voornamelijk ingezet voor transport over de Rijn. Misschien is het aardig om deze gegevens te verwerken in de pagina over de Noordster II. Veel succes met jullie pagina!

G.J. Mookhoek <g.j.mookhoek@jmpublishing.demon.nl>
Zwijndrecht, NL - Monday, November 01, 2004 at 19:58:11 (CET)


hallo wim wat een mooie site ik heb er van genoten veel succes met de moter ik hoop volgend jaar ook naar de sleperdagen tekomen ik ben met de vripack sleper 15 mtr aan het bouwen het casco gaat over een paarweken in de verf veel plezier met de abelforte en tot ziens johny van elp

j . v. elp <verbeek 237@ zonnet.nl>
lochem, NL - Thursday, October 28, 2004 at 22:40:52 (CEST)


beste Wim, ik hoorde van het drama met je motor via de voorzitter van de vereniging. je (beeld) verslag is net een angst droom. Ik ben blij dat je optimistisch blijft. Ik moet bekennen dat ik het erg knap vind. Ik ben net weer thuis van een weekendje Amsterdam met de Rosa en als je denkt dat je motor onverwoestbaar is dan is zo\'n verhaal van jou horror! Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk binnenkort weer varend, tot ziens! Groeten, Hans Gerritsen msb \"Rosa\" (met 4VD7)

Hans Gerritsen <joh.ger>
Ingen, NL - Sunday, October 24, 2004 at 15:53:12 (CEST)


Het motorbeunschip Risico is gebouwd door Van Nieuwpoort uit Gouda en verkocht aan de heer G. Teuben uit Oosterhout in 1968 of 1969. Deze heeft het schip een jaar in zijn bezit gahad met de naam Stella Maris en toen doorverkocht aan de heer Breijder.

B. van Zwol <vofvanzwol@planet.nl>
raamsdonksveer, NL - Sunday, October 24, 2004 at 14:38:01 (CEST)


Ik vind het een onwijs gave site en ook zeer interessant ga zo door. Zelf ben ik een van de machinisten van \"De Oude Bram\" die in molen de\"Eendracht\"staat. Deze draait bijna elke zaterdag

Pieter Buikstra. <buikstra58@zonnet.nl>
Leiden, NL - Saturday, September 25, 2004 at 17:12:48 (CEST)


Ik ben m\'n loopbaan begonnen op de afdeling voormontage op 15jarige leeftijd na de technische school en heb tot dat in (\'77) dienst moest bij motorenfabriek \"DE INDUSTRIE\" gewerkt de laaste twee jaar op de proefstand en soms mee in de reparatie ploeg een geweldige tijd voor iemand van mijn leeftijd jamer dat het niet meer bestaat.

Hans Duiker <h.duiker@filternet.nl>
Hazerswoude , NL - Saturday, September 18, 2004 at 22:14:53 (CEST)


Hallo Wim ik ben in bezit van een werfplaat van Joh. en D.Boot met de vlag van Industrie erop,wat waren daar nu de orginele kleuren van? Jan Flikweert emailadres janenmariette@filternet.nl

Jan Flikweert <janenmariette@filternet.nl>
Ouddorp, NL - Wednesday, September 15, 2004 at 22:42:05 (CEST)


Hele mooie site over de sleeboot en over de Industrie. Ik zal het zeker nog eens goed bekijken. Jij had in mijn gastenboek (historie van een groninger scheepswerf) gevraagd of er bij ons ook schepen zijn gebouwd met industrie motoren. Die zijn er wel, maar ik ben de geg. nog niet tegengekomen, maar wat ik ook vind dan stuur ik het je. Trouwens ik heb in mijn gastenboek jou url kunnen reparen zodat deze nu wel doorlinkt. Succes

H.Hijlkema <h.hijlkema@home.nl>
Groningen, NL - Saturday, September 11, 2004 at 15:06:16 (CEST)


Duizend maal dank voor deze prachtige site! Wat een genot om hier er doorheen te mogen surfen. Ik verheug me al op de lange winteravonden om meer tijd voor te hebben. Fransman van geboorte, ik ken het bestaan van typische Nederlandse merken als Industrie en Kromhout pas. Wat leuk en handig voor degene die op zoek is naar geschiedenis van scheepvaart en stationaire motoren om zo\'n site te kunnen raadplegen. Nogmaals bedankt en veel succes! Bernard

Bernard Fabry <b.fabry@chello.nl>
Diemen, NL - Tuesday, August 31, 2004 at 17:34:11 (CEST)


Hallo Wim Het was erg leuk kennis met je te hebben gemaakt op de Hudson. Tja, dat was wel een toevalstreffer dat we aan die oude Industrie uit 1951 konden komen. Je hebt gezien dat hij nog in zeer goede staat verkeerd. Inmiddels is de uitlaat ook aangesloten en de koelwaterleiding zit ook op z\'n plaats. Nu nog de olie er in en de kleppen afstellen en dan moet hij gaan draaien. Hopelijk nog vóór de Wereld Havendagen in Rotterdam. Groetjes, Hans van Ekelenburg Museumschip Hudson

Hans van Ekelenburg <kajoe1964@hotmail.com>
Vlaardingen, NL - Friday, August 27, 2004 at 16:47:28 (CEST)


beste webmaster ik ben in het bezit van een opddrukker met gloeikop i cil industrie nu zou ik graag een industrie vlag willen hebben kunt u of iemand me daar aan helpen

henk <dollemina62@hotmail.com>
terherne, NL - Thursday, August 26, 2004 at 20:16:50 (CEST)


Beste webmaster, Mijn vader is pas geleden in het bezit gekomen van een koperen typeplaat van een Industriemotor; type 4VD7, bouwnummer 3071. Op de website hebben we uit de informatie wel begrepen dat het bouwjaar tussen 1932 en 1939 ligt. Heel graag zouden we te weten willen komen wat het precieze bouwjaar van deze motor is en in welk schip of fabriek deze motor gedraaid heeft. Als u ons niet verder kunt helpen, weet u dan misschien een ander iemand die er meer van weet? Bij voorbaat heel hartelijk bedankt! Met vr.gr. Niek Flikweert 06-10949186 / 0187-682858

Niek Flikweert <niek_flikweert@hotmail.com>
Ouddorp, NL - Friday, August 20, 2004 at 19:04:57 (CEST)


Ik wil hier even vermelden als ex medewerker van de Industrie dat ik mijn leven te danken heb aan een Industrie motor.Het zit zo.Wij lagen op zaterdag avond met onze vislichten aan(dat zijn 2lampen die op het stuurhuis staan) te drijven want er wordt zaterdags niet gevist ivm zondag.Het was als aardig donker en mijn broer liep wacht op dek toen hij ons waarschuwde dat er een heel groot schip aan kwam dat recht op ons aan kwam.De schipper zag wat er gebeurde die rende de brug op stak de navigatie lichten aan dus voormast achterschip en bak en stuurboord en vanaf de brug kon hij de motor starten en die deed het in een keer.Toen het passaschier schip er aan kwam zag hij aan onze lichten hoe wij lagen en draaide bij.Hij ging zo dicht achter ons langs dat ik door het heklicht zijn naam kon lezen STOCKHOLM.Zijn boegwater sloeg bij ons over het achterdek.Lang leve de Industrie.Willem. PS dit was in 1948.Had nooit gedacht dat ik zelf nog bij de Industrie zou werken.Dit was 1960-1971.

W Waasdorp <wim.waasdorp@planet.nl>
Alphen aan den Rijn, NL - Saturday, August 14, 2004 at 10:38:25 (CEST)


Ik heb zelf 17 jaar bij de industrie gewerkt en ook op de sch110 een logger met industrie motor.Ook voor de Smitloyd boten ettelijke klephuizen gedraaid,Daar was ik de specialist in.Vgr wim

W Waasdorp <wim.waasdorp@planet.nl>
Alphen aan den Rijn, NL - Wednesday, August 11, 2004 at 14:52:25 (CEST)


Hallo Wim, De betreffende Industrie, in Grenaa, is te vinden onder www.fornaes.dk/english/engines.htm. In dezelfde lijst vind je ook een 2 cil. Samofa, jou welbekend. (waarschijnlijk uit dezelfde gesloopte visserman, als de Industrie) Let vooral ook op de Deense Callesen/Grenaa diesels, prachtige kwalitatief hoogwaardige langzaam lopers!

f.k. schipper <f.k.schipper@hccnet.nl>
westknollendam, NL - Wednesday, July 28, 2004 at 17:44:25 (CEST)


Wat doen die schotjes op de cylinderkoppen van de oude waal van de INDUSTRIE

F.van.Gent <f.va.gent@home.nl>
Veghel, NL - Sunday, July 25, 2004 at 23:48:09 (CEST)


Bij Fornaes in Grenaa, Denemarken staat een Industrie 6D7 nr. 4425. Prachtige site! Frank Schipper Westknollendam

f.k.schipper <f.k.schipper@hccnet.nl>
westknollendam, NL - Wednesday, July 14, 2004 at 19:51:01 (CEST)


Nou Wim weer `n flinke onderneming voor de ondernemer,succes ermee ! (vakantiewerk ;) ) Jan

zwager Jan <jankemmeren@wxs.nl>
Raamsdonksveer, NL - Sunday, June 27, 2004 at 19:49:55 (CEST)


Beste Wim, lukt de krukasvervanging een beetje,ik zie of lees het t.z.t. wel opde site.Hierbij nog een leuke INDUSTRIE anekdote over mijn vader die ruim vier jaar met een 3VD6 gewerkt heeft.Eind vijftiger jaren voeren we met het ouderlijk gezin op een sleepschip met zijschroefvoortstuwing maar omdat die liggende DEUTZ maar 14 pk sterk was voeren we op de Zeeuwse stromen meest al met een sleepboot er voor en dat is lekker rustig en kun je alles in je omgeving goed horen. Als we afvarend op het Volkerak het haventje van de Galathee-polder passeerden en er stroomde water uit de wateruitlaat van het gemaal, deet mijn vader de stuurboords deur van de stuurhut open en luisterde:en zei tegen mij hoor eens. wat hoorden we; ta-bak-ke ta-bak-ke ta-bak-ke, het prachtige geluid van een 3VD6, de motor waar pa jaren mee gewerkt had. mijn vader heeft altijd een zwak voor INDUSTRIE gehouden zo lang als hij is blijven varen, dus een INDUSTRIE man van het eerste uur,1939. Die 3VD6 van het gemaal van de Galathee-polder is later op gekocht door een oudschipper van mijn vader Mookhoek als reserve onderdelen voor de 3VD6 in de \"ÄNJO\",zelf heeft Mookhoek de onderdelen niet nodig gehad tot hij het schip in 1964 verkocht. Nadien voer het schip onder de namen \"ALEID\", \"EBEN-HAËZER\"en nu weer al jarenonder zijn oude naam \"ANJO\"als kraanschip maar sinds begin tachtiger jaren met een SCANIA als voortstuwing, Zo nu weet ik even niets meer over INDUSTRIE, sterke en succes met de krukas. Met vriendelijke groet Kees Keijzer.

C.L.Keijzer <haringkees@planet.nl>
Papendrecht, NL - Saturday, June 12, 2004 at 21:37:53 (CEST)


Ben verlieved geworden op de photos van de motor. Jammer dat ze niet grooter zijn zodat ik ze kan gebruiken als wallpaper on mijn computer. Niets meer plezierig dan in een shoone wel georganizeerde machine kamer the staan waar een gezonde motor loopt (zonder oor kleppen). Gefeliciteerd voor een job well done.

Nick van der Dussen <hotrod@rogers.com>
Mississauga, Canada - Monday, June 07, 2004 at 06:46:57 (CEST)


Mooie site !!!! Ik heb nog open dagen bezocht bij de INDUSTRIE toen ze nog personeel zochten.( 1968) Ken ook veel oud werknemers, die woonde bij ons in de buurt, waren erg gehecht aan het bedrijf.

willem de jong <willemnora@zonnet.nl>
Alphen aan den Rijn, NL - Tuesday, June 01, 2004 at 21:38:57 (CEST)


Echt en prachtige site!! er staat een hoop informatie op en er staan inmiddels ook als een hoop INDUSTRIE-genoten op.

Bart Snoei <bartsnoei@filternet.nl>
Veenendaal, NL - Thursday, May 27, 2004 at 21:31:37 (CEST)


Ik vond het een mooie site, maar ik kan die film, en de geluiden van de motor nergens vinden. Dat is erg jammer!

Klaas Polinder <polinder@rdnet.nl>
Kampen, NL - Thursday, May 27, 2004 at 18:44:59 (CEST)


Ik vind deze site werkelijk prachtig vooral het starten van de industrie het is effe zoeke maar het is me gelukt nogmaals mijn complimenten vr groet Michiel Lagerburg

Michiel Lagerburg <achterhus_chiel@hotmail.com>
Koudum, NL - Wednesday, May 26, 2004 at 19:17:21 (CEST)


Hallo meneerBiemans, even een reactie op die prachtige site van INDUSTRIE,met hoofdletters,ik heb er van genoten.Ik stam uit een schippers familie en daar heeft INDUSTRIE ook een rol meegespeeld. In 1939 was mijn vader schippersknecht op de ,Anjo,,een klipper van 240 ton de eigenaar was J.M.Mookhoek uit Nieuwaal.Dat schip werd in dat jaar bij Boot in Alphen a/d Rijn omgebouwd van zeil tot motorschip,er kwam als voortstuwing een 3VD6 in te staan Het schip heefd altijd veel werk verzet en de INDUSTRIE is blijven blaffen ,zonder demper tot begin tachtiger jaren,toen is er een andere motor in gekomen.Twee ooms van mij hebben ook met een INDUSTRIE gevaren .De ,Jaco, van A Keijzer met een2VD5 en de\'Zeelands-Luister II van M.W.Keijzer eerst met een gloeikop waarschijnlijk een3IB5 en in het beging van de jaren zestig een2VD6. Een neef van vader ,A.Ghijsels,heeft eind vijftiger jarenin Alphen a/d Rijn een nieuwe2D41 in zijn motorschip \'Neeltje\'laten inbouwen,later kocht hij de\"\'Juma\' van Leunis en daar stond een 3VD6 in.Al die motoren hebben tot volle tevredenheid hun werk verricht en bijgedragen tot de glorie van dit roemruchte motorenmerkBij INDUSTRIEgenoten kwam ik de sleepboot \"Delta\"tegen ik kan mij nog herrinneren dat die boot \'als\"Gercor\"het ouderlijkschip sleepte tijdens de bietencampagnes in de jaren vijftig,een van de fototjes van de \"Gercor\"is ook genomen tijdens een bietencampagne, er hangen twee bietenschepen achter de boot van Nard de Bot,het fototje is genomen op de Mark niet ver van de suikerfabriek van Stampersgat. Nogmaals proficiat met de site,Groetjes Kees Keijzer .A. Nobelstraat 33 56BA Papendrecht tel. 0651187083.

Kees Keijzer <haringkees@planet.nl>
Papendrecht, NL - Sunday, May 23, 2004 at 22:45:22 (CEST)


Hallo Wim, Ik heb net de binnenvaartkrant gelezen,ziet er erg goed uit. http://www.binnenvaart.startbewijs.nl groetjes en succes verder Rene

M.Keuvelaar <motorjachten@hotmail.com>
Wijchen, NL - Thursday, May 20, 2004 at 21:21:38 (CEST)


Meestal vlieg je over een site, maar deze keer heb ik bijna alles gelezen en bekeken. Bedankt en succes verder!!

Toon van de Sande <toonvandesande@hetnet.nl>
Spijkenisse, NL - Monday, May 17, 2004 at 16:07:59 (CEST)


komen er foto\'s op te staan van het hijsen van de Abelforte mvg de machinist

Peter vd Kruijssen <w.kruijssen@chello.nl>
middelbeers, NL - Friday, May 14, 2004 at 20:18:16 (CEST)


Goedenavond. Wat een mooie site!! En een geweldig schip !!

Sjoerd de Rijk <Sjoer_derijk@hotmail.com>
Alphen aan den Rijn, NL - Tuesday, May 11, 2004 at 19:32:37 (CEST)


geen nieuwe reactie maar een wijziging in het opgegeven e-mail adres

fam. Klaassen <klaassencasco@zonnet.nl>
Uithoorn, NL - Wednesday, May 05, 2004 at 20:17:28 (CEST)


Na aanraden van een kennis naar machinekamernl. Een lust voor het oog en oor, geweldig!! Ook uw site(schip) is een plaatje. Zelf zijn we de trotse bezitters van de luxe motor ENERGIE met een 3 cil. Industrie in de machinekamer. Tot ziens.

familie Klaassen <klaassencasco.nl>
Uithoorn, NL - Wednesday, April 28, 2004 at 20:12:51 (CEST)


Hallo, mischien u wel bekend, maar m.s. Ursus 2 van Duikteam Equador te Terschelling staat ook een 3-cil industrie net zoals bij u. En in m.s. Challenger, een voormalige coaster, die vrachtdienst tussen Harlingen en Terschelling staat ook een industrie. Wij hebben in onze oude marine sleepboot Noordgat een werkspoor tmaf 278 en kromhout 5ts staan. Met vr gr S. Smit

S. Smit <info@noordgat.nl>
terschelling, NL - Sunday, April 25, 2004 at 22:43:01 (CEST)


beste wim, ik bezit in groningen een voormalig motorbeurtschip \"vlieland\" als aandrijving een kromhout lw 60 4 cill. deze heeft 7 jaar niet gedraait, maar alles is nog wel los. kunt u mij helpen aan info over deze motor, alvast bedankt en succes met je site

jacco van wijk <defcvanwijk@keyacces.nl>
groningen, NL - Monday, April 19, 2004 at 10:27:46 (CEST)


Hallo Wim, Ik heb de cd rom bekeken en ik vind het keurig! Ook heeft u een hele mooie site! Prettige Pasen Hartelijke groeten, Hanny en Wim (uut Yese)

Wim <mendoow67@hotmail.com>
Yerseke, NL - Saturday, April 10, 2004 at 19:32:06 (CEST)


naar boven